Problemen met uw rechtsbijstandsverzekering? Rechtsbijstand weigert dekking tussenkomst?

Heeft u problemen met uw rechtsbijstand?
Hier zijn de stappen die u kan nemen:
1. Klacht of melding bij de klachtendienst van de maatschappij zelf.
Elke klacht gericht aan de onderneming verdient een snel antwoord. Bij schriftelijke klachten gelden volgende termijnen:
de verzekeringsonderneming verstuurt binnen de 3 werkdagen een ontvangstmelding met een korte uitleg over het verdere verloop van de procedure; tenzij een antwoord ten gronde wordt gegeven binnen de week;
de verzekeringsonderneming streeft ernaar om binnen de 2 weken een antwoord op de klacht te versturen;
de verzekeringsonderneming waarborgt u een definitief antwoord binnen de maand;
indien dit niet mogelijk is, dient de niet-naleving van deze termijn gemotiveerd te worden, met een indicatie van de termijn waarbinnen een definitief antwoord mag verwacht worden.

2. Ombudsman verzekeringen:
Wanneer u aangeeft dat u het oneens is met het definitieve antwoord van een onderneming op uw klacht, meldt de verzekeraar dat u contact kan opnemen met de Ombudsman van de verzekeringen.
***
Ombudsman van de verzekeringen
De Ombudsman en haar team onderzoeken verzekeringsgeschillen tussen de consument en de verzekeraar of de tussenpersoon in verzekeringen.
Daarnaast treedt de Ombudsman ook op, als beroepsinstantie, voor klachten tegen de registratie in het “Speciale risico”-bestand van Datassur.
Josette Van Elderen
de Meeûssquare 35
1000 Brussel
Tel.: 02 547 58 71
Fax: 02 547 59 75
Openingsuren: geen bezoekuren
E-mail: info@ombudsman.as
Online klacht:
http://www.ombudsman.as/nl/complaint/form.asp

***
3. De Gemengde Commissie rechtsbijstandverzekering
In de schoot van de Ordes van advocaten, zowel de Vlaamse O.V.B. (Orde van Vlaamse balies) als de Franstalige O.B.F.G. (Ordre du barreau francophone et germanophone) werd hiervoor de Gemengde Commissie Rechtsbijstandsverzekering (G.C.R.) opgericht en werd een protocol ondertekend door de Ordes en de rechtbijstandsverzekeraars. Als er een geschil ontstaat tussen de advocaat en de rechtsbijstandsverzekeraar met betrekking tot o.m. de erelonen, kan zowel de advocaat als de verzekeraar dit geschil voor advies aan de G.C.R. voorleggen.
Link voor advocaten om verzoekschrift neer te leggen bij de G.C.R.: http://www.ordeexpress.be/artikel/59/530/gemengde-commissie-rechtsbijstand-gcr-modellen-verzoekschriften

U kan steeds contact met ons opnemen via dit formulier.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s